2013. augusztus 4., vasárnap

Veszett Nyilak és Kimerült Akkumulátorok

Itt a vasárnap és leülök írni mint minden vasárnap, de igazán nem jut eszembe semmi amiről mesélhetnék. Umm, tegnap íjászat közben elért egy nyíl. Igen, ez történt. Ja, és a hét elején bedöglött a kocsim. Jó, akkor beszéljünk erről egy kicsit.

A kocsi dolog az volt, hogy hétfőn még munka előtt elmentem tankolni. Nagyon meg voltam elégedve a kocsimmal, mert már egy ideje szépen működik és rendkívül gazdaságos lett a benzinnel. Igen, nem az Európai rendszer szerint, ahol nem tudom hány litert fogyaszt 100 Km-enként, hanem valamivel alacsonyabb számokkal, de a Costa Ricai átlag szerint nagyon is jól teljesített. Az előző héten pedig sokat jártam vele és szépen lemerítettem a benzin tartályt kipréselve 217 mérföldet 29 liter benzinnel (az olyan 350 Km, ami 12 Km-t jelent per benzin liter). Viszont amint megtöltöttem a tankot a kocsi nem akart megindulni. Persze értem, hétfő, kora reggel (fél hat lehetett), ki akar ilyenkor elindulni? De a kocsi csak nem akart, csak nem akart, amiért kénytelen voltam felkelteni az Apu, hogy hozza már el a nagy kocsit, és felhívtam a biztosítómat, hogy küldjön valakit aki beindítja a kocsimat. Az Apu eljött, átvettem a kocsit és Apu megvárta a biztosítót. Az itteni biztosítónk jó és rendes, és nekem olyan biztosításom van amivel évente hatszor kérhetek darut teljesen ingyen, és ha akármi más is kell - például, hogy segítsenek az akksival - akkor kiküldenek valakit, szinte teljesen ingyen.

Na, úgy tűnik, hogy az akksival van a baj, és gondoltam, hogy majd Apu és az Ati kicserélik nekem. A hét többi napján, az Apu mondta, hogy csak használjam a nagy kocsit. Hát jó, használtam is a nagy kocsit, de azért fura érzés egy akkora nagy géppel járni, amikor az ember megszokta a kis kocsiját. Valahogy ügyetlenebbnek érzem magam. A kis kocsimmal mindenhova beférek, minden helyzetben tudok lavírozni és könnyebben tudok a dugókban közlekedni. Valahogy senki se kötekedik egy öreg kis fekete kocsival amit egy nő vezet. De egy nagy, fehér, elég új Gran Vitarával más a helyzet, és mindenki azt hiszi, hogy az ember úgy vezet, mintha övé lenne az egész út.

Apu nézegette a kocsimat és arra a következtetésre jutott, hogy kutya baja nincs, viszont tegnap, amikor vittem volna Anyut az egyetemre, csak nem akart elindulni. Igen, sajnos el kell vinni majd a szervizbe. És jelenleg a nagy kocsival fogok tovább közlekedni.

A nagy kocsinak meg vannak az előnyei, például, hogy a kormánya sokkal puhább, és négy ajtós, ami tökjó amikor viszem barátnőimet haza, mert így nem kell nekik kényelmetlenkedni a ki és beszállásnál. Tejnap íjászat után találkoztam velük, és nagyon örültem amikor hazavihettem őket sokkal kényelmesebben. :-)

Az íjászati dolog pedig az volt, hogy elkezdtem tegnap az órámat az Íjászati Klubbal, ugyanis az Egyetemi Íjászati óra tele van... Novemberig. Igen, hírtelen nagyon menő lett itt az íjászat. Az a helyzet, hogy egy új csoporttal és egy új órában kezdtem el íjászkodni. Tök jó volt, hogy nem a 6 méteres céltáblával kellett kezdenem a gyakorlatot, hanem a tíz méteressel. Két órán keresztül rendkívül szépen lőttem, ami igazán érdekes volt, ugyanis tudom jól, hogy még nem vagyok egy jó íjász. Tőlem jobbra két srác olyan szépen lőtt mint én, és gyakorlatilag egyetlen egy nyílunk se lőtt túl a célon. Nálam is csak egy az egész idő alatt. Tőlem balra viszont egy olyan srác lőtt akinek igen rossz volt a technikája, és aki folyamatosan az íjára panaszkodott. Mondogatta, hogy túl gyenge az íj, így hát tovább húzta mint amit kellett volna. Nyilai is nehezen találtak célra, és általában elrepültek a céltábla fölött vagy alatt. Egyszer aztán az egyik nyila a céltábla lábához ért, vissza pattant és az állkapcsomon ért. Fájt, nem mondom, hogy nem, de nem fúródott be. Persze felkiáltottam és mindenki oda szaladt. A sebb nem volt nagy, sőt csak egy apró kis csík, de vérzett egy picit, amiért ahogy odaértem a vér biztos elmaszatolódott, egy mindenki úgy nézett, mintha a fele arcomat elvesztettem volna.

Az lett a nap utolsó nyila. Következő alkalommal igyekezni fogok, hogy az a srác ne álljon mellém lőni. Ki tudja következő hülye nyila kit hol fog eltalálni.

Nincsenek megjegyzések: