2019. április 1., hétfő

Félbunkócska Kedvenc Pletykái

Van egy munkatársnő - Félbunkócska - aki imád hamis, negatív pletykákat terjeszteni. Sokáig nem vettem észre, hogy ő ilyen, csupán azt hittem, hogy valamilyen forrása van, ami mindig igazán sötét adatokat osszt meg vele. A cégünk, az évek során, sok változáson ment át, és minden ilyen változás alkalmában, mindig repkedtek a negatív pletykák. El bocsátások, fizetés nyírbálások, szabi napok vesztése... Mind ezek a rém hírek mindig mind tőle jöttek, és mindig nehéz volt nem hinni, mert ő mindig úgy állította be, mintha egy szolid, bizalmas forrása nagyon magas pozicióban mondta volna neki.

Tavaly óta alelnök vagyok a cégünk egyik szakszervezetében, amiért lehetőségem nyílt valamennyi megbeszélésen résztvenni a cég vezetőségével. Az utóbbi adó reform után, sok minden megváltozik a cégben, ami sok embert izgat. Ezzel kapcsolatban, jelen voltam egy megbeszélésen, ahol valamennyi ilyen változásról szó esett. Amennyiben lehetőségen volt, mindig megosztottam munkatársaimmal a dolgokat, hogy tudják, hogy állnak a dolgok.

Hát ma Félbunkócska elkezdett egy rémpletykát híreszteni, aminek se füle se farka. Már köré gyűlt mindeki, rémülten hallgatták miket mond. Én tudtam, hogy nem igaz és mondta is neki, hogy nem úgy van. Rosszul mondták neki. Ő tovább kötötte az ebet a karóhoz, hogy de hogy úgy van, mert ezt most mondták neki, és így lesz. Furának találtam, mert a szakszervezetek egyesületén keresztül nekem tudnom kellene erről, de nem hallottam semmit. Megkérdeztem, és kiderült, hogy csak rosszindulatú pletyka, hogy továbbra is az áll fenn amit a vezetőség mondott nekünk és amit késöbb maga a vezetőség egy e-mail-ben megossztott minden munkással. Hamis volt az egész.

Ahogy elgondolkodtam ezen, eszembe jutott épp ez, hogy Félbunkócska mindig ijesztget mindenkit. Lehet, hogy azért, mert tulajdonképpen ő az aki a legrizikósabb pozicióban van, és nem akar egyedül félni, de hát azért nagyon csúnya dolognak tűnt tőle.

Van aki csak úgy teszi túl magát lelkiismeret furdalásain, saját hibáinak és bűneinek tudásan, hogy másokat szekál.

Nincsenek megjegyzések: