2017. augusztus 21., hétfő

Könyvek és Barátok

Ma megint Jazz zenét hallgatok a youtube.com-on keresztül, de gondoltam, hogy ez alkalommal nem osztom meg, nehogy aztán megunjátok. Úgy kell írni? Néha - illetve elég gyakran - gondjaim szoktak lenni a magyar szavakkal, és hogyan kéne igazán leírni. Az egyik barátom azt mondta nekem egyszer, hogy meglehetősen jól írok, és sokkal értelmesebben, mint sok magyar aki otthon él és folyamatosab magyar szövegekkel van körülvéve. Tudom, hogy bóknak és bátorításnak szánta szavait, de én azt vettem ki, hogy "meglehetősen", tehát, hogy még mindig nem elég jó. Részben ezért is létezik ez a blog, hogy valamennyire gyakoroljam a magyar nyelvet. Persze, szomorú arra gondolni, hogy van aki otthon él és még ennyit sem képes magából produkálni. Hogyan hagyják az emberek ilyen szintekre süllyedni az oktatást és az átlag tudás szintet?

Gondolom, hogy épp úgy, mint itt és mint az Egyesült Államokban, a nép beveszi ezt a legújabb nép-butító eszmét, miszerint az első a "felszabadulás", hogy mindenkinek legyen "esélye" gazdag lenni saját "okossága" révén. Nyomják, hogy akárki lehet a következő Bill Gates, ha megadják az esélyét, és az a baj, hogy a sok állami segély csak hátrafogja az embereket, mert érdekes módon, csak az élősködők nyernek vele, miközben mindenki más csak fizet. Érdekes, persze, hogy valahogy idáig senki se kérte ki az állami kötségvetést és nem ment végig rajta, hogy tényleg minden pénzt begyűjtöttek, és a begyűjtött pénzt hova költötték. Csak úgy, felvetem a kérdést, mert hát lehet, hogy az élősködők nem épp azok akikről híresztelik, hogy azok...

Na, a népek elhiszik az élősködő teóriát, megszavazzák a "felszabadulókat", azok kezdik leépíteni az állami szerkezetet, "hogy az élősködők megszünjenek", és hát kiderül, hogy mindenki aki a gazdasági középosztályhoz tartozik, vagy azalá, mint élősködők, mert hát kezt a helyzet kemény lenni. Romlik az egészség ellátás - persze, ennek az a neo-lib magyarázata, hogy az orvosok korruptok, hogy az állami rendszer rossz és korrupt, tehát lásd, hogy le kell építeni... véletlenül sem az az ok, hogy csökkent az egészségügyi kötségvetés - és szintén az állami oktatás, tehát kényszerülnek a magán szektorkhoz fordulni... akiknek van erre pénzük. Vagy akik annyira ki tudják magukat csikarni, hogy ezt megengedhessék maguknak. Akik nem, azok süllyednek, romlanak, a butítóba keverednek, elfelejtenek gondolkodni, kérdőjelezni, cáfolni, kutatni, majd elhiszik azt amit bantálmazóik mondanak nekik. Ha az aki elveszi tőlük az oktatást, az egészségügyet, a megélhetést, a kaját, a tetőt, azt mondja nekik, hogy ez minden azért van, mert jönnek a kissebségi csoportok és azok veszik el...elhiszik.

És butul a nép, nem olvas, romlik tudása, maga a nyelv használata... mert ütni, ölni és bömbölni helyesírás és nyelvtan nélkül is nagyon jól lehet.

De én nem is erről akartam nektek ma írni.

Kép: barátom tulajdona
Tegnap volt Szent István napja, vagy az Állam Alkotás... vagy valami ilyen nap. Nemzeti ünnep volt... vasárnap. Hát, de volt. Én nem voltam sok ilyenen, de tudom, hogy nagyon szép tüzijátékot szoktak rendezni. Épp üzentgettem egy magyar barátommal, amikor mondta, hogy elszeretne menni megnézni a tüzijátékot, de sajnos a családjának nem volt igazán kedve. Én annyira akartam volna látni, hogy megkértem, hogy hát akkor vigyen engem! Persze virtuálisan. És tényleg, barátom felkerekedett és elment a Halász Bástyára, hogy megmutassa nekem az idei tüzijátékot. Nagyon szép volt!! Ezt nagyon szeretem benne, hogy belemegy ilyen hülyéskedős dolgokban, mint virtuálisan elvinni egy barátot aki a világ másik végében van, hogy megnézzen valamit ami otthon történik. ^_^

Kép: Stormberry tulajdona
Útközben elkezdtünk beszélgetni arról, hogy mit olvasunk, és én épp nemrég adtam neki egy könyvet amit én már elolvastam és nagyon tetszett: Amerikai Istenek Neil Gaimantól. Ezt a regényt már egy ideje vettem meg, az egyik utazásom alkalmából - ahogy az le is rí róla, ugyanis magyarul van - de nem jutottam el odáig, hogy elolvassam, ahogy könyveim k.b. 75%-val is így van, és mindig így lesz. (Nem szeretem, ha több az elolvasott könyvem, mint az olvasatlan. Ez azt az érzést kelti bennem, hogy nincs elég válogatni valóm amint befejezek egy könyvet. Tudom, marhaság, de hát én már csak ilyen vagyok és már ilyen is maradok.) A könyv akkor került megint a kezembe, amikor Caroll barátnőm mondta, hogy hát van ez az úgy sorozat, American Gods, amit ugyanaz az ember csinál aki a Hannibal sorozatot csinálta (Brian Fuller). Szerettem Hannibált, de hát nem voltam teljesen oda American Gods-ért. Megnéztem egy részt és nem tetszett. Caroll inzisztált, hogy azért adjak még egy esélyt, és akkor jutott eszembe, hogy nálam van a könyv. Na, gondoltam, elolvasom a könyvet, hogy eldöntsem most akkor megnézem a sorozatot vagy sem. Így kezembe vettem és teljesen belebuktam. A történet viszont olyan, hogy úgy érzem, ezt én nem akarom sorozatban látni. Egyszerűen prózában annyira tökéletes, hogy rendkívül zavarna a felimesétett adaptáció. Főleg azok alapján amiket láttam az első részben!

Inciting a Riot blogjából

Kép: Stormberry tulajdona
De a könyv azért annyira megtetszett, az istenek annyira, de annyira megtetszettek, hogy gondoltam ezt barátomnak is el kell olvasnia. Barátom most több könyvet olvasgat egyszerre, és mesélte nekem, hogy ezt is lekezdte olvasni, és tetszik neki. :-) Még nagyon az elején van, tehát még sok mindent nem tudunk a könyvről megvitatni, de remélem, amikor majd megint találkozunk, vagy talán levélben, sikerül teljesen kitárgyálni. Közben én most egy olyan könyvet olvasok amit ő adott nekem. Ezt ő már elolvasta és ajánlotta nekem, mint egy érdekes képet az emberiségről. A címe "Az Emberi Kaland", és Hankiss Elemér írta.

Csak most kezdtem el, de már vitatkozni kezdtem az íróval, ugyanis azzal kezdi a könyvet, hogy bemutatja, hogy "az ember nem illik bele a világba". Ja, igen, persze. Majd szerinte az a legfőbb bizonyítéka erre, hogy "meg kell halnunk". Hát még jó!! Annyi kibírhatatlan ember van a világon, hogy néha az ember csak annak tud örülni, hogy ez a sok hülye majd valamikor meghal! De ha ez nem volna elég, pár lappal odébb azt állítja, hogy a bogarak jobban illenek bele a világba, mert azok rég itt vannak. Ok, Hankiss bizonyára nem ismeri a rovarirtót, mert az mutatná, hogy a bogarak is meghalnak, épp úgy, mint az emberek, és hát ha a bogarak rég itt vannak a földön... hát az emberek is. Nem tudom, hogy több ideje, kevesebb ideje, de nem is ez a fontos. Az a fontos, hogy egy rémes gyenge tétellel kezdi filozofálását, és már innentől valahogy az egész agytornája alaptalan. Persze, azért végig fogom olvasni, hogy majd  - mint ahogy A Viskóval - barátommal leüljünk egy kávé mellé, bizonyára decemberben egy Starbucksban, és megmagyarázzam neki miért alaptalan ez az egész konstrukció. (A Viskóval nem is zavartam magam annyira az könyv alapgondolat alaptalanságával - azt igazán könnyű volt elintézni több tucatnyi post-it-ban amivel duplájára duzzasztottam könyvét - hanem inkább a gyilkosság igazi elkövetőjét - Mac - bűnösségét és a gyilkosság folyamata foglalt le. Igen, Mac, az apa, gyilkolta meg Missy-t, hogy magára vonja a többiek figyelmét. Azt hiszem van erre egy név: Malignant Narcissist.)

Lassan, de szerintem a barátom meg én könyv-haverok leszünk. Tök jó!

Nincsenek megjegyzések: