2008. március 7., péntek

Bulgakov

Van ez a "csoport" vagy "community" a Facebookban aminek az neve, hogy "You Know You Are Hungarian When...". Egy vicces kis hely ahol olyanokat lehet olvasni, hogy "amikor többet használod a tejfölt mint a kecsapot", "amikor tudod, hogy 'három a magyar igazság'", és ilyenek. Na, olvasgattam, olvasgattam amikor találok egyet miszerint a magyar azt hiszi, hogy aki nem olvasott Dosztojevszkit vagy Bulgakovot az nem is értelmes ember. Dosztojevszkit valaha olvastam, de Bulgakovról még csak nem is hallottam! Ki a franc lehet az? Otthon minden lehetséges orosz szerző van Csehovtól Tolsztojig, Bunyin és Pausztovskij, de Bulgakov az ég világon egyetlen egy sincs. (Na, oké, azt hiszem Lermontov sincs, de nem ez a pláné). Bementem az Amazonba, megrendeltem "A Fehér Gárdát", és tegnap meg is vettem itt a Lib. Internacionalba "A Mester ás Marguerite" c. regényt... franciául. Sose figyeltem fel rá, de hírtelen, most ahogy kerestem, felbukkant mindenhol, angolul, franciául, spanyolul... és arra gondoltam, vajon miért nem tűnt fel előbb? Közben kiderült, hogy igen, meg van otthon "A Mester és Marguerite".

- Az Bulgakov?

Miért nem ismerjük? Miből maradunk ki?

Megrendeltem a Fehér Gardával együtt egy amerikai sorozatot aminek az a címe, hogy "Brotherhood". Azt hiszem már írtam róla. Alapvetően két ír származású testvérről van szó akik Amerikában laknak. Jason Clarke játssza Tommy Caffee-t, a becsületes, törvényszerint élő, politikus testvért, miközben Jason Isaacs játssza Michael Caffee-t, a gengszter testvért aki visszatér Providence-be, hogy lekezdje megint az életét. Ahogy az elképzelhető, Tommy nem nagyon boldog, hogy maffiózó bátyja visszajött, főleg nem amikor szavazások következnek be, és ő nyerni akar. Michael egyszerűen csak meg akar lenni, élni és részben elbújni néhány sus-kus elöl. (Tipikus.)

Eleinte nagyon is világos ki az aki a törvényen kívül él, aki fütyül rá, és ki az aki igyekszik a törvényeken belül élni. Na, ha te olyan vagy mint én (és szerintem minden magyar ilyen) egyre rávágod, hogy a politikus a suskusos és a maffiózó az aki igyekszik nem törvénytelenkedni. (Ez a szó nem létezik magyarul? Hogy lehet??). Ahogy a sorozat kibontakozik a dolgok megfordulnak, majd megint megfordulnak, majd hol szeretik egymást a testvérek, hol összevesznek... illetve Michael mindig egyformán szereti Tommy-t de az ember sose teljesen biztos, hogy most Tommy szereti Michael-t vagy nem.

A sorozatot sose tudtam egészében megnézni, de amit láttam belőle nagyon tetszett. Az FX csatornán adták, ami egy amolyan "férfi csatorna", de nem "olyan", hanem inkább az a pláné, hogy olyan műsorokat adnak, amik férfiaknak tetszenek, amiket egész nap láthatnak anélkül, hogy csaj műsorok is legyenek közben. Igen, van egy "női csatorna" aminek az a neve, hogy "Fox Life", de azt sose láttam. FX nem valami jó, de ezt a sorozatot nagyon akarta látni. Nehéz volt, mert nem mindig lehetett tudni mikor adják. Se milyen nap, se hánykor. Nem tudom miért. Maga a sorozat pedig azért keltette fel a figyelmemet először, mert benne játszik Jason Isaacs, aki egy igen csinos színész, szerintem. A sorozat most nem került annyiba az Amazonban. Csak $26-t kellett érte fizetnem!

Mikor lesz itt? Mikor lesz itt? Miamiba csak hétfőre ér. T_T Talán itt lesz majd... szerdára? Az jó lenne! ^_^

Tegnap azért nem csak könyveket vettem (egy töménytelen nagy mennyiségű francia könyvet vettem. Annyi volt! Olyan sok jó könyv! És franciául! Tudod milyen nehéz könyveket találni franciául? Baromi nehéz! Tehát, természetesen, ki kellett használnom a lehetőséget és, nem tudom, többet is megvettem.), hanem van ez a török trikó márka, T-Box, amit kezdek nagyon megszeretni. A pólók mind pamutból vannak, mindenféle gyönyörű színekben (köztük korall színben is!) és mind igen viccessen van becsomagolva. Fagyi tölcsér, virág, pattogatott kukorica, cukorka, nyalóka, kockácska, korong, szívecske... Honnan tudja az ember mekkora jó? Vannak kibontva is. Az a jó, hogy azt amit megveszel biztosra tudod, hogy senki más nem próbálta fel. ^_^ Ugyanakkor, valahogy olyan cuki, hogy az ember egy ilyen formában tud egy pólót ajándékozni, vagy egy tunikát, vagy... ruhát, és ez olyan nem szokásos! Az ember egy darabig nem is akarja kibontani, olyan nagyon szép! ^_^ De amikor kibontod, maga a ruha olyan cuki!!! ^_^ Minden szempontból érdekes és szép és... megnevetett... komolyan.

Nincsenek megjegyzések: