2013. május 5., vasárnap

Beszél de Nem Értem

Előfordult már veletek, hogy valaki mond nektek valamit és akármennyire próbáljátok megérteni, hogy mit mond nem értitek meg? És nem mintha más nyelven beszélne, vagy gagyogna, hanem csak fűzi, fűzi a szavakat egymás után de nem találni sehol az értelmét? Na, az új munkahelyemen vagy egy ember aki ilyen. Kedves gyerek, okos, sokat dolgozik (habár valahogy amióta ott vagyok úgy tűnik nekem, hogy több a politikai munka mint a tényleges munka abban amit dolgozik), és ő magyarázza nekem a dolgokat, és amikor ezt csinálja, az agyamra megy.

Olyanokat csinál, hogy elkezd valamiről beszélni, ami nagyon fontos - oda kell figyelni - és az elejétől kezdi, hogy ki van benne, milyen gondok voltak vele... csak épp azt nem mondja meg, hogy miről beszél. Vagy elkezd valamiről beszélni, majd anélkül, hogy szólna átmegy valami másba és nem tiszta abból amit mond, hogy mire céloz. Például:

- Válaszolni kell a főnök e-mail-ére, majd megvárjuk, hogy mit mond, hogy eldöntsük mit kell ezzel csinálni. A levelet meg kell válaszolni és a főnökkel aláíratni. Ja, és nem küldünk el semmi míg a többiek nem válaszolnak.

Mindez anélkül, hogy megmondaná, hogy a főnök melyik e-mail-je (napi több tucatnyit kapunk), milyen levelet kell megválaszolni, melyik főnök írja alá vagy mit nem küldünk el és kik "a többiek". Igen, már szóltam neki, hogy én nem olvasok a gondolatokba, és ha valami fontosról akar velem beszélni, akkor legyen szíves a lényeggel kezdje és csak utána mondja meg, hogy mi a többi.

Az első napjaim szépek voltak kivéve miatta, ugyanis naponta legalább 20 e-mailt küldött több hozzácsatolt dokumentummal amiről fogalmam se volt, hogy mihez tartozott, vagy miről szól, majd beszélt róluk és hivatkozott rájuk, mintha mindegyiket öt perc alatt megjegyeztem volna. Gondolom nem rossz májúságból teszi - nem olyannak tűnik - hanem ő egy olyan ember akinek másképp működik a feje mint nekem. Az én fejembe minden információ darabnak fejléce kell, egy cím. Mindent azzal kell kezdeni, hogy "Miről szól", és csak utána mondani a többit, ugyanis az emlékező képességem rossz, amiért mindent amit az agyam nem tart hasznosnak azt rögtön ki is selejtezi. Amit nem tud semmi máshoz kapcsolni azt is kihajigálja.

Ezen a héten ez a gyerek nem volt bent. Bent kellett volna lennie de nem volt. Csak én voltam és nekem kellett helyt állni, és így vettem észre, hogy bizonyos dolgok hogy is vannak és mennyire túl komplikálta és sötétítette be ő. Hogy lehet egy ilyen zavaros fejjel járni a világban? Nem csinál ez több munkát a kelleténél?

Nincsenek megjegyzések: