2011. április 6., szerda

Kövek, Kristályok

Volt szerencsém tegnap, hogy meghívtak egy gyűlésre ami nem ebben a kellemetlen épületben volt, hanem máshol, a főváros közepében. Mivel délután volt, és most megtiltották a taxikat (ami egy bizonyos munkatársamnak nagyon nem esett jól, mivel taxi gyanánt elég rendes mennyiségeket írt le) kénytelen voltam saját lehetőségeim szerint elmenni az adott helyre, ami persze, azt jelenti, hogy busszal mentem. Mivel busszal mentem, kénytelen voltam jóval korábban elindulni, főleg azért, mert az óra miatt, bent a főváros központjában voltam kénytelen ebédelni. (Jaj, de megszenvedek én mindent!) Így hát elindultam, és kihasználtam az alkalmat, hogy japán kaját egyek egy másik sushi helytől (kezdem megunni az ittenit), majd útba ejtettem egy boltot ami egy kicsit kellemetlen helyen van, de ami mindig felkeltette a figyelmemet a sok ezoterikus és boszorkányos cucca miatt. A bolt mindig tetszett és már vásároltam is ott egypár dolgot. Sok érdekes cucc van ott amit alig lehet máshol találni és igen olcsó áron lehet mindenféle kis kellemes kövecskéket és kristályokat venni. (Persze nem smaragdot, de olyanokat, mint kvarc, ónix, jáde, lapislazuli és ilyenek.)

Bementem, kutatgattam a dolgokat - most sokkal kevesebb volt mint régen, és vettem három pici kövecskét (egy ametiszt és két jádét) rettentően kevés pénzért. (Nem voltak más kövecskék, ezért nem vettem még, pedig tetszett egypár ékszer tigris szemmel, és valahogy egy ideje szeretnék malachitot szerezni.) Onnan gyűlésre mentem - időben ott is voltam - ami nagyon szépen sikerült, majd hazamentem. Hazafele gyakoroltam vezetni a Karival, ami nagyon jól ment (yay!! ^_^), majd otthon nekiálltam megtisztítani a kövecskéket, kihasználva, hogy most növésben van a hold. Hogy Kari nem ijedjen meg - nem mintha sikerült volna - szóltam neki, hogy valami furát fogok csinálni. (Oké, azt a szót mondtam, hogy "boszorkánykodni", de ez csak technicizmus.)

Érzésem szerint - és valamennyi alap tudásommal - készítettem egy pici helyet a padlón ahol fekete kendőre tettem egy üveg tálat vízzel, egy gyertyát, illatos égetőt (sandalwood), egypár kis friss menta leveleket, fémet és sót, majd koncentráltam arra, hogy megtöltsem a vizet jó energiával, szép gondolatokkal, jó érzelmekkel, és ebben megforgattam a kis üveget amibe majd a köveket teszem, és beletettem a köveket. Kari nagyon csöndbe volt egész idő alatt és szerintem egy picit... talán... kényelmetlenül érezhette magát.

Ja, ezt is meg kell magyaráznom.

Nem tudom tudja-e mindenki, de a kristályok - amik tudnak segíteni az embereknek, helyere tudják állítani az energiájukat - nem csak energiát bocsátanak ki, hanem olyanok, mint pici energia szivacsok, amiket az ember jobb ha megtisztít és újra tölt mielőtt elkezdi őket használni, legyen az a használat akármi is: dísz, ékszer, rituális, stb. Amikor az ember ajándékba kapja vagy megveszi, nem tudja kinek a kezében fordultak meg, és sajnos sok ember és hely van a világon ahonnan káros energia sugárzik, tehát úgy ahogy nem veszünk fel egy bugyit frissen a boltból, úgy a kristályokat és köveket jobb előtte egy picit megtisztítani. Hogy hogyan kell ezt csinálni, hát nem nehéz, de idő kell hozzá. Attól is függ, hogy az ember miben hisz, és milyen eljárásokat ismer.

Hogy miért fontos az, hogy az ember miben hisz, azért van, mert az ember hite, az ember bizalma, az ember önbizalma erősíti az ember energiáját. Igen bizony. Magyarázom is. Bizonyára mindenki emlékszik olyan alap dolgokra mint amikor megtanul valamit csinálni: biciklizni, vezetni, horgolni, főzni... vagy amikor a gyerekek megtanulnak járni. Eleinte nehezen megy, mert igazán nem vagyunk biztosak abban, hogy ezt vagy azt igenis úgy kell csinálni vagy nem. Ha megfigyelitek, az érzés olyan mint egy belső "remegés" a szokásos "erős, egyenletes áram" vagy "folyás"-hoz képest. Na, ez a dolog az emberi energia. Ez az energia nem mindig ugyanolyan, és változik aszerint, hogy mit érzünk. Ezért se jó sokat haragudni, vagy magunkban tartani a mindenféle negatív gondolatokat, mert akkor rossz energia kering bennünk.

A kövecskéket és kristályokat jobb jó energiával megtölteni, hogy amikor kicsit rosszul érezzük magunkat, vagy bizalmatlannak, akkor kezünkbe vehessük és átvehessünk egy picit a jó energiájukból. Tudomásom szerint a belé töltött energia nem fogy ki, vagy legalább nem egyhamar, tehát nem tudok arról, hogy ezeket időről időre tisztogatni, és újratölteni keljen.

A pogány és új pogány vallásokban, ahogy a kristályok gyakran kerülnek többféle rituálisba, sok tisztító forma van, mint tiszta vízbe hagyni egész éjjel, sóban vagy sós vízben hagyni éjjel, holdfényben hagyni teli holdtól új holdig, földbe temetni egy napról a másikba... Alapvetően arról van szó, hogy az adott követ vagy kristályt az ember bemártja egy Alap Elembe: tűz (itt nem égetik el, de égetők közelében, vagy hamujában, füstjében hagyják), víz, föld, szél. A hold is sokat szokott szerepelni az energiája miatt.

Szerintem egy követ vagy kristályt úgy is meg lehet tisztítani, hogy az ember elviszi a templomba és megáldatja a pappal, elvégül is az áldás és rossztól tisztító, jóval megtöltő dolog. Én ez alkalommal nem áldattam meg a köveimet pappal, hanem itthon bemártottam a köveket az Alap elemekkel és koncentráltam arra, hogy csupa jó és kedves gondolat menjen beléjük.

Hogy mire használom őket? Csak arra, hogy ott legyenek, díszek legyenek, de minek tegyek a lakásunkba (^_^) rossz energiás díszeket, akármilyen szépek is, ha jó energiát is tudok beletenni? Ugye?

Nincsenek megjegyzések: