2010. február 14., vasárnap

Dupla Mozizás

Tegnap végre, VÉGRE lehetőségen volt megnézni Avatart 3D-ben. WOOOOOOOW! És dupla WOW amiért végre eredeti nyelven láttam! (Ne értsétek félre, szeretem a magyar nyelvet, de szeretem a filmeket eredeti nyelven látni először.) Közben, persze, ez volt az első film amit 3D-n láttam. Nagyon, nagyon megtetszett! Nem mindig látni azt a különleges 3D izét, de azért nagyon jó volt, nem is beszélve arról, hogy maga a film is tetszett az első alkalomtól fogva. Tehát, aki csak tud, ajánlom, hogy menjen el megnézni.

Na most, ja, ezt volt az első 3D filmem, de már előtte, kis gyerek koromba láttam 3D-s képeket, ugyanis Apunak volt egy mérnöki könyve amiben egy pár kék és piros "lencsés" papír szemüveg volt, hogy az ember láthassa a rajzokat. A minden féle forma ekkor felpattant a lapról és az ember csodálkozva nézte, hogyan ül a rajz a papíron mintha egy dolog lenne.

Ugyanakkor, ahogy meséltem, tegnap dupla-mozis napot tartottam. Ezt a legjobb akkor csinálni amikor az ember egyedül van, mert nem mindenki bírja a dupla-mozizást. Igazából az volt a terv, hogy délután találkozom a Milenával, hogy a szakdolgozaton munkálkodjunk, főleg most, hogy rengeteget kell dolgoznunk a törvényekkel kapcsolatban. Már eleve gondoltam, hogy miután találkozom a Milenával elmegyek a moziba, de nem maradtam volna sokáig, mivel nálam lett volna Nagi és nem szívesen kockáztatom meg, hogy ellopják (főleg ha benne a szakdoga). Mivel nem tudtam aztán beszélni vele, háromkor fogtam magam és elmentem a moziba, gondolva, hogy ha már fogok dolgozni, akkor legalább jól kiszórakozom magam. Nálam volt a naplóm (amibe addig írtam, míg el nem fogyott a tinta, majd egy picér tollával írtam tovább), a szemüvegem és a jó kedvem.

Az első film amit megnéztem "The Wolf Man" volt, Anthony Hopkins, Benicio del Toro és Emily Blunttal. Ezt a filmet alapvetően Emily Blunt miatt akartam megnézni, és ő gyönyörű volt, de maga a film nagyon gyenge, a speciális effektek pedig elég ízetlenek. Többet lehetett volna elérni, de nagyon félbe volt hagyva. Hát néha ilyet is meg kell kockáztatni.

Közben lehetőségem volt nézegetni más filmek hirdetéseit, és kiválogatni mi mást akarok megnézni. Hát így bukkantam rá Prince of Persia és Invictus-ra. Még meg akarom nézni a "Sherlock Holmes" c. filmet, és talán "Armored"-et is. Még nem tudom.

Szeretem a filmeket, és nagyon szeretek moziba menni. Jegyet venni, filmet kiválasztani, pattogatott kukoricát venni és hatalmas nagy kólás poharakat, talán nacho-kat is sok-sok olvadt sajttal és Skitters édességeket. Otthon ez nem nagyon elterjedt, de itt azért eléggé elterjedt. Tele vannak a mozi termek, sokszor hatalmas sorok is állnak. Általában az emberek azért csoportokban mennek, nem mindenki olyan mint én, nem mindenki szeret egyedül menni (habár többen is vagyunk akik épp ezt szeretjük), de azért mindenki igyekszik menni amint megjelennek kedvenc filmjei. Gondolom a filmek, a mozizás egy elég régi emberi impulzushoz tartozik, hogy az ember lásson valamit ami szórakoztatja, és talán otthon az emberek mást néznek, de itt az emberek még mindig özönlenek a mozikba. Az embere egy kicsit kikapcsol valaki másnak a fantáziáiba, egy olyan világba lép ahol csak hinni kell amit az ember lát, és nem kell mellé képzelni semmit: ott van, és ez kényelmes. A vastagon beburkolt székbe ül, hátra dől (hol-hol felemeli a lábát), maga köré pakolja a kaját és ellazul. Magában nevetgél a "szerelmes páron" aki ott veszekedik valami teljesen hülye dolgon, mint kit hív és ki hívja a pasit, vagy elmélyül a két sorban feljebb ülő fiúk beszélgetésében, ami nem teljesen tiszta, de amit belőle érteni roppan vicces.

A mozizásban nem csak maga a film a műsör, hanem az emberek is, a megjegyzései a dolgai. Mozizás előtt, után vagy két film között a program amit az ember ki talál, a kávézás, a beszélgetés, a vásárlás, vagy a nézegetés. Tegnap voltam a könyvesboltban, a spa boltban, ruhákat néztem és nézegettem kis bőr hátizsákokat, mert szeretnék egy olyan hátizsákocskát amit a munkába is vihetek, és táskának is nézhető.

A tegnapi dupla-mozizás éjfélkor fejeződött be, fáradtan értem haza, de nagyon boldogan: a filmek és a mozizás fantasztikus! Ezt máskor is meg kell tenni.

Nincsenek megjegyzések: