2008. november 5., szerda

Mindenből Egy Saláta

Tegnap lett az amerikaiaknak egy néger elnökük. Nem is muszáj mondanom mennyire örülök ennek. Ez az ember okosabb és jó ötletekkel indult. Persze most látni kell, ha megengedik neki, hogy véghez vigye mindazt amit igért. Szerintem biztos, hogy korlátozni és akadályozni fogják mindenhol, főleg a cégek az adó dolgokkal. A programjában volt olyan, hogy, ahhoz, hogy munkát csináljon az USA-n belül, adómentességeket adnak a cégeknek akik amerikaiakat vesznek fel Amerikában, és adóztatni fogja azokat akik a munkákat kivitelezik. Mit jelent ez? Egyszerű. Bye-bye a Bollywood-i call-center élet. Vége a mindenféle amerikai munkának amiket kint csináltak az emberek. Elsősorban a drágább helyeket építik le, természetesen, mert biztos majd azokat akarják az amerikaiak, és igazuk is van. Olyan sok cég van Amerikában, hogy lehet akkor, hogy mindegyik csak az olcsó, külföldi munkást üldözi?

Ez nagyon is jó Amerikának, de mi van a többi országgal? Persze nem lesz jó, mert rengeteg munkanélküliség lesz. Ez majd több bűnözést fog hozni, kevesebb adóbevételt az Államnak, termelés csökkentést, az adott amerikai munkákhoz kapcsolódó vállalkozások bezárását (specilizált ellátók, szolgáltatás ellátók, boltok, éttermek, fuvarozók, stb.), valamint a kereslet makroökönomikus csökkenése. Egyszóval: rossz. Igen, de akkor miért őrülök én? Azért, mert ezek a bevitelezet munkák sem jó, hanem arra támaszkodnak, hogy mindenféle társadalmi munka megállapodást építsenek le. Sweatshops.

Keveset fizetnek, sok helyen akadályozzák, hogy a munkások tovább tanuljanak, nem engedik őket, hogy betartsák az adott ország ünnepeit, korlátozzák a szabadságukat, sok adót és segélyt nem fizetnek ki, stb. Ha ezek a munkahelyek elmennek, akkor a maradó űr talán goldolkodásra veszi az embereket és az Államot is, és majd legközelebb ahelyet, hogy valamilyen gyors, gondolatlan, veszélyes, emberi erkölcsött és méltóságot veszélyeztető gyakorlatotak használó "munkalehetőségetek" ahelyet, hogy rendessen, fentartható, belső gazdaságot fokozó munkaforrásokat teremtsenek.

Másrészt, kirobbant a bomba az irodában, mert egy e-mailt küldtem a főnök főnökének arról, hogy itt nem tartják be a biztonsági szabályokat, és LD mindig hosszú időre nyitva hagyja az irodát amikor nincs itt senki, ami kiteszi a munkaeszközöket a rablásra és rongálásra. Ha megfigyeled, itt mindeki kulcsra zárja az irodákat, ha üresen maradnak, de ő nem akarja. Írtam már a főnökömnek két e-mailt erről, de nem csinált semmit, tehát a szabály szerint a következő főnökségnek szóltam egy szépen megfogalmazott levélben (amit a Cynthia segítet megírni, hogy igen szép és diplomatikus legyen), hogy mivel ez meg az a helyzett, akkor kérem mentsenek meg a felelőség alól, ha valami elveszi míg nem vagyok az irodában. Már csak az kell, hogy ő miatta nekem kelljen a dolgokat kifizetni!

A főnök felhívott telefonon és rámordíbált, hogy neki ez nem tetszett. Hát persze, hogy nem tetszett, mert főnöke előtt lepleztem le mint egy hasznavehetetlen főnökség, aki nem képes az osztályával foglalkozni. Egész ordíbálás közben egyszer se figyelt fel arra, hogy mi is itt a baj, amit nagyon is tisztán fogalmaztunk meg az e-mailben: a helyiség biztonsága és a munkaeszközök megfelelő biztonsága. Neki az volt a probléma, hogy én nem akarok LD-vel beszélni. OK, valaki magyarázza meg: az osztály az övé, a főnök ő. Kinek kell a biztonsággal kapcsolatos ügyekről beszélni a dolgozókkal? Neki. Ha én nem vagyok LD főnöke, hogyan mondhatom neki, hogy mit csináljon? Világos, nem? neki nem. Ez nagyon, nagyon kihozott a sodromból, és nagyon megzavart. Ideges lettem. Engem vádolnak, mert mertem csinálni valamit és szólni valamiről ami rosszul van? Engem vádolnak amiért a törvény szerint cselekedek? Ennek van egy neve: "mobbing".

De beszéljünk valami szépről. Szakdolgozat. ^_^ Tegnap Milenával összeállítottunk egy kezdő vázlatot a diagnózis fejezetre. Sok adatunk van, de koránt sem elég. Ma leküldtem a tutornak, hogy nézze át, és majd a pénteki "munkakirándulással" kiegészítjük! Mondom, hogy haladunk!Ez olyan jól megy! ^_^ Nagyon örülök ennek.

Képzeld el, a múltkor felfedeztem egy régi füzetben egy titkosírásos kódott amit még a bankban fejlesztettem ki egyszer amikor valamiért nagyon unatkoztam. Lehet, hogy épp valamilyen szemináriumon voltam, vagy egy haszontalan gyűlésen. Nem volt teljesen befejezve, mivel nem az ábécére épül, hanem a japán morák szerinti kód szerkezetre. Igen, kicsit nehéz megtanulni. Átmásoltam a kódott a naplómba és még egypár hanggal fejlesztettem, de koránt sincs befejezve. Írni vele is nehéz, mert sok jel komplikált. Néha azon kapom magam, hogy azt kérdezem magaomtól, hogy tudtam ilyen nehéz dolgokat kitalálni? Sok jel szép, de olyan nehéz írni velük!

Jaj, voltam az Anyu irodájában és sok fényképet csináltam róla! Majd felteszem! ^_^

Nincsenek megjegyzések: