2008. április 10., csütörtök

Élmény: Nem csak kedv kell hozzá, hanem érzék is!

Istenem, Istenem, ezer éve írtam utoljára. De most egy kis szünetet tartok. Most talán tíz perce fejeztem be végre a GSM Hálózat Viselkedési Havi Bejelentést. Érdekes módom, most volt először, hogy arra számítottam, hogy a bejelentés legyen a lehető legkisebb. Miért? Mert csak fele, hanem csak egy negyedét adták meg az adatoknak amik kellettek a bejelentés megszerkesztéséhez. Borzasztó. Tehát, februárban volt két hét "viselkedés", egy hét "működési hiba". Príma. És most mi? Hát én felére vágtam a munkát, semmi analízis sehova, semmi fölött (kivéve az Alcatel-Lucent hálózathoz, amihez volt elég adat) és nem is írtam eredményeket és megjegszéseket mert, miből? Mi alapján vonjak le következtetéseket HA NINCSENEK ADATOK? Miért olyan nehéz bizonyos embereknek ezt megérteni?

A főnököm komolyan bepörgött ezzel a "Az Élmény" könyvvel, amiért írni akart egy cikket a benti újságba (amit senki se olvas) erről. Egy Power Point slideshow-ot is összeállított teljesen magától arról, hogy miről is szól a könyv és mik is a legfontosabb elemei. Drága Hyne, olyan ronda volt és olyan UNALMAS!!! Amint megkaptam rögtön kicseréltem a színeket, betűtípust, háttért... a képeket is ki kell cserélni... és a beszédet is. Persze, ízlésem szerint zöldre alakítottam át, de közben próbálgattam kék-szürke árnyalatokban is. Tulajdonképpen jobb szeretek egy tornyos alappal dolgozni amit egy ideje alakítottam ki, DE nem mindenki "stílus-érzékelő" képességgel rendelkezik. Szívesen mondanám, hogy talán ha több gay lenne az irodában nem lenne nekem ilyen problémám, FŐLEG a kedves főnököm meleg lenne, DE amilyen torz a szegényke, bizonyára azok kevés melegek közé tartozna akinek fogalma sincs arról, hogy mi néz ki jól. Miről tud? Csak autókról. van ebben a könyvben egy butuska rész ahol arról van szó, hogy mindig újítani kell, mindig érdekelve kell tartani a klienst. Na, milyen példával jön elő? Hogy a BMW hogyan csinál csak egy kocsit minden tíz évente, DE folyton újabb és újabb verziókat készít. Hol a tető, hol a motor... és akkor az újságokban mindig benne van, hogy most miben különbözik az ilyen Nissan és az olyan Nissan-nal szembe... Miért nem képes egy minden napos példát feltenni? Én mit tudjak, és mit érdekel, hogy a BMW mit csinál? Nem is veszem észre a külömbséget egy Mitsubishi Evolution és egy Nissan Tiida közt. Mit érdekel mit csinál a BWM? Segítenem kellett rajta. Át tetetttem a magyarázatát a Harry Potter könyvekre. Gondolom arról mindenki tud, megha nem is olvasta soha. Tudta! Na, íme egy jó példa?

De mos, egy ilyennek kiadni, hogy írjon egy cikket? Lehetetlen. Tehát amikor azzal állt elő, hogy kedve lenne egy cikket írni, arra rögtön közbe kellett szólnom.

- Tudja mit? Megírhatom a cikket maga helyet. Mit szól hozzá? Nincs sok időm, de ha megmondja mikorra kell, szívesen ezzel is tudok segíteni.

Először nagyot nézet, talán egy kicsit sértve is, hogy arra utaltam, hogy nem lenne képes egy jó cikket megírni... ami igaz is, de aztán engedett. No, oké, én tovább nyomtam lélegzés nélkül, hogy tudni kéne mekkora legyen, vagy lehet a cikk, mikor kell beadni... Nem adtam neki más lehetőséget, csak hogy igent mondjon. Persze, egy erősebb ellenfél erősködött volna azon, hogy ő írja meg, vagy miért én, amire azt válaszoltam volna, hogy tapasztalatom van mint író, ő neki pedig abban van tapasztalata, hogy mindenkit elüldöz. ^_^ Tegnap el is kezdtem egy kicsit a cikket, nagyon is Washigton Post módra: egy történettel. Azzal a bizonyos Subway esettel kezdtem ahol megfordítottam az Ügyfél szolgáltatási rendszer és a munkáson segítettem. A pontom: hogy az ügyfél élmény mindenki dolga, és ha nem is taníthatjuk az ügyfeleinket arra, hogy legyenek kedvesek munkásainkhoz, mi kedvesek és készségesek, megértőek lehetünk munka társainkkal és cégünk ügyfél szolgáltatóival és ügyfeleivel. Ma megtudtam, hogy csak két oldalt írhatok, amiért gondoltam, miért nem csinálunk egy sorozatot? Több "elv" van a könyvben, amihez viccesen megírt, érdekes élményeket lehetne tenni.

Fura. Most "írok" először a cégnek.

Nincsenek megjegyzések: