Péntek. Wireless News ezzel állt ma elő nekem: Pannon introduces free calling after 5th minute. Ez fantasztikus lenne, ha otthon volnék és hasznosítani tudnám, de nem vagyok otthon, nem hívhatom fel a 741-est és nem kérhetem megyenek átt erre a díjra. Nem írhatom alá a két éves lekötő szerződést, amit szívesen aláírok, mert, legyünk őszinték, én Pannon-rajongó vagyok és már csak az kéne, hogy egy pólóval járjak amire rá legyen írva, hogy 06-20-RAJONGÓ.
Közben van valami ami nagyon izgatja a fantaziámat. Tehát itt alapvetően egy alapdíj által szolgált "korlátlan" szolgáltatásról van szó, és nemrég olvastam azt az egyik műszaki újságban, hogy az efféle díjak csapdát jelentenek, mert a legtöbb szolgáltatást ellátó cég nem is tudja pontosan mennyit is költ az ilyenekre, illetve, nem számították ki pontosan mennyibe kerül a cégnek egy korlátlan szolgáltatást kínálni egy alapdíjért. Itt ezzel én tisztában vagyok, mivel már láttam milyen eszeveszett alapon csináltak már alapdíjas korlátlan szolgáltatásokat (GPRS, szélessávú Internet, stb). Van, persze, egy módja mi által ezt regulálni lehet, és a díjat olyan módon kiszabni, hogy minden költséget fedezzen, nem is nehéz igazán kiszámítani (két évvel ezelőtt nem volt csinálni valóm, tehát leültem az irodában megírni egy díjszabási "manual"-t és benne van ez a titok is), viszont nagyon kíváncsi lennék arra, hogy milyen számítások alapján hozza Pannon GSM ezt a lehetőséget az asztalra... válság közepette. Nem lenne okosabb alacsony alapdíj, minimális perc csomaggal és drága plusz perc-díjjal előállni?
Ugyanis észben kell tartani, hogy egy rendszernek egy adott kapacitása van, amit egy korlátlan szolgáltatás (ami az alapdíjjas szolgáltatásokkal szokott járni) álltalában túl szokott haladni. Alapdíjjal, igen, az ARPU fix lesz, de marad továbbra az ügyfél fogyasztása 25 mErlangon? Van annyi ügyfélre számított kapacitás? Mert itt lehet, hogy 296 ezer Erlangról van szó, és hat MSC mellett, ha csak én nem tudom rosszul, igazán csak 230 ezer Erlangot lehetne keresztül vinni, és úgy, hogy lassan mindenféle funkciók kezdenek leállni (Pannon GSM Ericsson platformokat használ, tehát van egy elképzelésem arról, hogy hogyan megy a dolog). Akkor mi történik a fennmaradó 66 ezer Erlaggal? (Az k.b. 2,5 millió ember hívása...)
Hn, még nem vagyok otthon, de már a Pannonnak dolgozok. ^_^
Ha Pannonos olvas, hívj fel, tudom, hogyan lehet ezt kiküszöbölni, és hogyan lehet díjcsomagok által csökkenteni a BSC, BTS és RBSC torlódást. ^_~
Közben van valami ami nagyon izgatja a fantaziámat. Tehát itt alapvetően egy alapdíj által szolgált "korlátlan" szolgáltatásról van szó, és nemrég olvastam azt az egyik műszaki újságban, hogy az efféle díjak csapdát jelentenek, mert a legtöbb szolgáltatást ellátó cég nem is tudja pontosan mennyit is költ az ilyenekre, illetve, nem számították ki pontosan mennyibe kerül a cégnek egy korlátlan szolgáltatást kínálni egy alapdíjért. Itt ezzel én tisztában vagyok, mivel már láttam milyen eszeveszett alapon csináltak már alapdíjas korlátlan szolgáltatásokat (GPRS, szélessávú Internet, stb). Van, persze, egy módja mi által ezt regulálni lehet, és a díjat olyan módon kiszabni, hogy minden költséget fedezzen, nem is nehéz igazán kiszámítani (két évvel ezelőtt nem volt csinálni valóm, tehát leültem az irodában megírni egy díjszabási "manual"-t és benne van ez a titok is), viszont nagyon kíváncsi lennék arra, hogy milyen számítások alapján hozza Pannon GSM ezt a lehetőséget az asztalra... válság közepette. Nem lenne okosabb alacsony alapdíj, minimális perc csomaggal és drága plusz perc-díjjal előállni?
Ugyanis észben kell tartani, hogy egy rendszernek egy adott kapacitása van, amit egy korlátlan szolgáltatás (ami az alapdíjjas szolgáltatásokkal szokott járni) álltalában túl szokott haladni. Alapdíjjal, igen, az ARPU fix lesz, de marad továbbra az ügyfél fogyasztása 25 mErlangon? Van annyi ügyfélre számított kapacitás? Mert itt lehet, hogy 296 ezer Erlangról van szó, és hat MSC mellett, ha csak én nem tudom rosszul, igazán csak 230 ezer Erlangot lehetne keresztül vinni, és úgy, hogy lassan mindenféle funkciók kezdenek leállni (Pannon GSM Ericsson platformokat használ, tehát van egy elképzelésem arról, hogy hogyan megy a dolog). Akkor mi történik a fennmaradó 66 ezer Erlaggal? (Az k.b. 2,5 millió ember hívása...)
Hn, még nem vagyok otthon, de már a Pannonnak dolgozok. ^_^
Ha Pannonos olvas, hívj fel, tudom, hogyan lehet ezt kiküszöbölni, és hogyan lehet díjcsomagok által csökkenteni a BSC, BTS és RBSC torlódást. ^_~
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése