2009. szeptember 16., szerda

Én mint Térképész

Ma van egy extra téma, amit még ma meg akartam írni, de olyan nagyon hosszadalmasra nyúlt a Függetlenség dolog, hogy gondoltam jobb ha ezt külön rakom fel. Ez is tegnap történt.

A felvonulás után, mikor már ropogósra sültünk a napon, Karival elballagtunk a buszhoz, hogy megmutassam hogyan kell a munkahelyemre érni. Abban a melegben nem volt egyszerű... A lassú buszok, amik hál'Istennek kivételesen gyorsak voltak, a sok butábbnál butább utas, mint egy család előttünk visszafelé akik azzal szórakoztak, hogy mindenkinek integettek akit láttak, csak úgy viccből.

Az út két buszból áll és a közte levő gyalog rész. Az első a busz otthonról Heredia központjáig, ahonnan menni kell három sarkot a másik buszig. Az a másik busz a híres "sárga busz". Azzal a Karinak valahogy el kell érnie nem a végállomásig, hanem csak Sabana-ig, ahonnan aztán egy bizonyos utat kell majd megtennie. Ezt magyaráztam meg neki úgy, hogy vittem is magammal. Persze, talán egy nyugis, hűvös napon jobb lett volna, de csak tegnap tudtam megtenni. A nagy gyaloglás a tűző, szárító napon, körbe törmelékkel, hosszú cement csíkokkal kirakva... kegyetlen volt. Én Karim bírta nagy bátran ott ahol én már feladtam volna és egy hideg kóláért sírtam volna. Bátor kis katona a Kari. ^_^

Miután odaértünk visszamentünk egy kis pizzázóba és megittunk egy üdítőt ami nagyon jól esett, majd mentünk tovább lyukas-cipő vadászatra. (Nem találtunk).

Ma gondolkodtam azon, hogy hogyan érhet Kari ténylegesen a munkahelyemhez, és hát arra gondoltam, hogy nem könnyen, tehát leültem és csináltam a Karinak egy térképet, mert habár egyszerű ideérni, nem egyszerű ideérni. Közben, persze, sajnos nem könnyű egy térképet megrajzolni amikor az ember nem igazán figyel arra, hogy merre megy, csak megy.

Csak utána jutott eszembe, hogy nem rajzoltam oda, hogy hova ér majd a busz, és hol kell jelezni, hogy az ember leszáll... Mondom, itthon a térképész az Ati, nem én.

Kari egypár jó kérdést fel is tett: Ki van írva az utca neve valahol? Nem. Van az utcának neve? Nincs. Costa Ricában egy címet úgy add meg az ember, hogy feltételezi, hogy a többiek ismerik a helyet. "Ettől a bártól 100 méter keletre és 200 északra", "A korháztól x méter délre és x méter nyugatra, majd a sarkon befordulsz jobbra és mész egyenesen míg nem látsz egy McDonald's-ot. Onnan x méter északra". Kicsit aggódom Kariért, mert tudom, hogy itt nem olyan könnyű a közlekedés, de remélem feltalálja magát könnyen. ^_^

Nincsenek megjegyzések: