2010. május 2., vasárnap

Mandarin Kínai

Eszembe jutott, hogy jó lenne utána nézni a mandarin-kínai nyelv óráknak, talán el is kezdeni, most hogy lassan kikaszabolok a második hitel kártyám alól. ^_^ Wiiiiiiiii! De jó érzés! ^_^ (És közben ez egy lépés ami közelebb visz haza) Tehát lassan meg tudnék magamnak engedni egy kis extra költséget, főleg ha a végén nem veszek kocsit. (Ja, ezt nem meséltem még el???)

Ja, igen, van ez a dolog is. Az a helyzet, hogy mivel volt ez, hogy a másik épületbe költözünk, és abba az épületbe engedett lesz, hogy azok akik nem dolgozunk egyenesen az ügyfelekkel más órarendeben mehetünk dolgozni (6-tól fél 4-ig, 7-től fél 5-ig, 8-tól fél 6-ig), úgy gondoltam, hogy akkor én 6-ra megyek be. Az a helyzet, hogy az itteni busz szolgáltatás nem működik igazán reggeli 5-kor, amikor nekem kellene, hogy 6-ra bejussak az irodába. Így hát vagy taxival rohanok be Herediába, vagy kocsit veszek. Gondoltam, hogy talán megbeszélhetném Apuékkal, hogy ők vegyék meg a kocsit nekem, mivel nem leszek amúgy se sokáig Costa Ricában (remélem), és nem is akarok valami jó kocsit, hanem csak valami kis ócska kávéfőzőt, egy szekért (láttam egyébként eladó Ladát is!), amit majd itthon tartalék kocsiként használhatnának, vagy oda adhatnák Yuly-nak vagy valami, tehát megvehetnék ők, én majd kifizetném a többi dolgot. Igen ám, csak hogy én el kezdtem kérdezgetni körbe ismerőseimet akik Herediában laknak, hogy mennyit költenek a kocsijukra. Rengeteget. Kiszámoltam egy Excel lapon, és többet költenek, mint amit napi taxizásra költenek. Így hát életemben megint a számok kitaszigálták és levétóztak a kocsikérdést.

Tehát már kocsi költségekkel sem kell foglalkoznom, ami miatt befektethetném a pénzemet egy kis érdekes nyelvtanulásba. A mandarin-kínai jó ötletnek tűnt. Igen ám, de kiderült, hogy a program felmérhetetlenül hosszú és drága. Alapvetően egy 7x4 hónapos havi 50€, ami itt azért pénz, vagy egy ki tudja hány részes, 3 hónapos szakaszokban havi 85€-ért. O_O De hát ez csak kínai! Miből gondolják, hogy ennyit kérhetnek a tanításáért?

Tanultam már többször nyelvet életemben, voltam már több kurzuson és valamit nagyon jól megtanultam: akármilyen nyelvet meg lehet tanulni középfokú szintem egy év alatt. Azok az iskolák amik évekig tartják bent az embereket csak pumpálják belőlük a pénzt, és sok helyen alapvetően annyira a pénzre mennek, hogy az emberek tulajdonképpen képtelenek az adott nyelven beszélni. Igen, a túl ismétlés a feledésre vezet.

Hogy mi lesz, nem tudom, de én meg akarok tanulni kínaiul, és meg is fogok.

Nincsenek megjegyzések: