2010. május 25., kedd

Politikakoskodnék

Ma... Ma politikáról beszélnék. Általában ezeket mindig a Daily Thoughts-ba írnám, de mivel már tegnap írtam meg az angol mai bejegyzést - és ma szerettem volna, hogy megjelenjen, és magyar idő szerint így is lett, csak nem épp itt, de hát már írtam - ide pedig nem írtam - és nincs is sok más ötletem, hogy mit is írjak ide - hát most ezt ide írom. Az angol egyébként elég jó, tehát ha tudtok angolul (János nem tud, Kari nem igazán tud, Gyuszi... nem igazán tud. Na, nem tudtok, nem baj, akkor nem is tudjátok meg!) menjetek át és olvassátok el. Egy picit gusztustalan és ewwwwwww, de nem miattam! Én csak épp megfigyeltem a rémséget.

Politikával kapcsolatban, most az van, hogy a képviselőink - mondják ők - úgy döntöttek, hogy adnak maguknak, így kezdetileg, mivel nagyon meg is érdemlik, egy 40,00%-os fizetés emelést. Érdemes talán megfigyelni, hogy ezek most Május 8.-án kezdtek el dolgozni - mondják ők - tehát még nem lettek kifizetve, csak most fognak, de már most kérik a zaftos fizetés emelést. Ahá.

Mivel képviselők és az Államnak dolgoznak, szerintem csak is az állami fizetés emelés járhat nekik, ami csak is januárban és júliusban van, és amolyan... hm, mennyi is? 1,28%? Igen, 1,28%. De persze, mivel ők képviselők, és saját maguknak szabhatják ki a fizetés emelést, jó mélyre kanalaznak az állami pénztár fazékba. Ahogy az várható, az ország felháborodott, ugyanis ez azt jelenti, hogy minden egyes képviselő (az 57-ből) kap legalább 4,6 millió colón-t. Képviselők akik egyébként ebben az országban arról híresek, hogy sosincsenek a parlamentben, hanem utazgatnak, otthon vannak vagy saját üzletekkel foglalkoznak. Tehát most felveszik a k.b. 2,3 millió forintot miközben az országban dőlnek (szó szerint!!) a hidak, hegyek omlanak a fő utakra amik a Karib tengerre és a Csendes Óceánra visznek, elszaporodik a bűnözés mert nincs elég rendőr és a rendőr aki van annak nem lehet adni rendőr kocsit vagy fegyvert, vagy képzést. Krízisben a kórházak mert nem bírják ellátni a betegeket, üres az Egészségügy patikája, és nincs pénz, hogy megvegyék a gyógyszereket amik kellenek, a doktorok pedig állam által fizetett munka idő közben a szembe levő privát rendelőkben fogadják a betegeket nem kevés pénzért.

16 nap a hatalomban és már ekkora baklövést követnek el. De nem csak azt! Most azt találták ki, hogy emlékműt, SZOBROT akarnak csinálni a volt rabló-elnöknek! Persze, állami pénzből. Na ne! Ha meg merik tenni, az a rondaság nem fogja sokáig bírni mielőtt sűrűn megdobálják tojással és leöntik festékkel. Személy szerint én leönteném ragasztóval majd betekerném vécé papírba.

Gondoltam, hogy elmesélem a Karinak ezt az egészet, de aztán gondoltam, hogy ugyan minek? Tudom mit fog mondani: "Itt is ez megy". Ekkor eszembe jutott mit kell csinálnom: hazamegyek és képviselő leszek! Ahhoz amúgy se kell érteni, nem muszáj ismeri a törvényeket, kivéve arra, hogy az ember tudja mit tud saját hasznára váltani. Nekem igazán nem kell a fél millió forintos ebéd, vagy a reggeli Párizsban - mind állami pénzből - (ezek komolyan megtörténtek. Csak hogy persze más Budapestről Párizsba menni reggelizni, mint  San José, Costa Rica-ból) vagy kölcsönkérni az állami repülőt, hogy meglátogassam évi 52-szer Marcsiékat, vagy leruccanjak évi 44-szer Bécsbe (megtörténtek, csak, hogy az utazások országon belül és szomszédos országokba történtek - ja, meg Miami-ba). Nem kell, hogy havi két milliót fizessenek nekem benzin gyanánt, és napi százezret "ott lét és munkahelyi kaja pótlék" gyanánt (igen, külön megfizetik nekik, a fizetésen kívül, amikor bemennek dolgozni), és ilyenek. Nah, nekem csak is a fizetés kell, havi 2,3 millió forint, azzal már meg tudok húzódni, azzal majd valahogy gazdálkodom, megboldogulok, majd bejárogatok, szavazgatok és a Parlamentből blogozok tovább. Persze, nem az ideál munkám, mert ha az ember képviselő természetesen nem tornáztatja az agyát, és az intellektuális tétlenség engem idegesít, de ígérem munka közben okosakat is fogok olvasni, majd talán egy könyvet is írok több eszembe jutó közgazdasági témáról. Hogy hogyan fogok szavazni? Egyszerű: a többi képviselő lobby-zik a szavazatomért, és majd arra szavazok akivel megállapodtam. Figyelni ülés közben nem is kell, csak szavazni. Egyébként, mielőtt mondtok valamit, ez teljesen jogos.

Látjátok? Már most tök jól tudok politikázni, már csak a nagy fizetés kell. ^_^ Mennyit fizet most a Viktor??

Nincsenek megjegyzések: