2009. augusztus 11., kedd

Égészségügyi Biztosítás vagy mi a franc.

Nem tetszett, hogy ez az új srác, akit ráadásul egy ötször magasabb pozícióban vettek fel, mint engem, nulla távközlési tudással és legalább háromszoros akkora fizetéssel szemérmetlenül merje munkámat elcsaklizni, úgy adva be a munkát aminek több mint a felét én csináltam, mint a saját munkáját, majd csak hozzáteszi, hogy én "megjegyzéseket" tettem hozzá. Holnap nem lesz bent, se szerdán, én pedig kint leszek csütörtökön, de pénteken szóvá teszem.

A mai nap, közben elég nyugis volt. Matekoztam egy iciri-picirit az Excel-lel, olvasgattam díjjakról, nézegettem mindenféle hülye szolgáltatás-találmányt, majd egypár jegyzetemet leszkennereltem, hogy meglegyenek digitálisan is... ha valami történik a könyvekkel és jegyzettömbökkel amikbe belefirkáltam. Plusz igy könnyebb mindenhova magammal vinni.

Múlthéten kaptam egy e-mail-t a nagynénémtől egy valamilyen Égészségbiztosítási Pénztár papirossal ami a TB-vel függ össze. Ja, sok ilyen furfangos magyar szót nem ismerek, de nem ez a pláne. Ezt a papirust azért kellett kitöltenem... mert kell. Megkérdezték, hogy kitelepültem-e vagy hogy van az, hogy nem vagyok bejelentve munkaviszonyban otthon. Na, a magyar állam ilyenekkel foglalkozik. hogy én mit csinálok. Ha én innen elmegyek a Costa Ricai állam észre se veszi, sőt, ha észreveszik nem mondják meg senkinek és inkább felhasználják a személy azonosító számomat választási csalásra. A papiruson nem volt, de a nagynéném mondta, majd üzente a Karival, hogy kell egy igazolás, hogy itt fizetem a társadalmi biztosítást. Na, ahogy kiderült, itt ilyen nincs. Elkéreckedtem az irodából, el elmentem a CCSS (Caja Costarricense de Seguro Social), ahol azt hittem ott leszek örökre. Elég gyorsan ki is szolgáltak, ami nagyon meglepett, és kezembe nyomtak egy papírt amin rajta voltak az utolsó 12 hónapban kifizetett társadalom biztosítási részleteim, és a bejelentett fizetéseim.

- Elnézést, - mondtam a csajnak - de nekem egy igazolás kellene.

A csaj csak rámnézett, mint a hülyére.

- Aha, az az.

Hát van benne logika: ha fizetek akkor... fizetem, nem? Remélem jó lesz a TB-nek, mert sajnos csak ennyit fognak kapni. De van rajta pecsét, a nevem (Costa Ricai nevem, ami kicsit más mint a magyar nevem), személy azonosító számom... jó kell, hogy legyen, nem?

Közben azt is észrevettem, hogy a fizetésem nagyon sokat változik, és nem mutatja igazán, hogy mennyit fizetnek nekem, ami egy elég fix fizetés. Volt aztán egy HATALMAS nagy fizetésem amitől majd kigördült a szemem. Mikor fizettek nekem mejdnem másfél millió colont??? Ja, igen, decemberben jön az a jó kis dupla fizetés... ^_^ "Aguinaldo": Costa Rica egyik legédesebb szava.

Nincsenek megjegyzések: