2009. augusztus 24., hétfő

Mit Értünk "Császármorzsa" Alatt?

Ma Anyu bablevest csinált ebédre sertés hússal, csipetkével és tejföllel. Mondanom se kell, hogy nekem ABSZOLÚT nem ízlik. Mint a halászlével, már eleve a szagát nem tűröm, de főleg az, hogy babból van, és a babot egyszerűen ki nem állhatom. Nem tudom, de van valami a bab ízében ami nem tetszik, akármilyen bab legyen az. Mivel nem eszek bablevest, ki kellett találnom valamit ebédre. Eleinte gondoltam, hogy talán császármorzsát csinálok, vagy talán nem csinálok semmit, mert úgyse voltam éhes. Egy kis cukros füge és bonbon jól jött volna. Természetesen Karinak ez igazán nem tetszett. ^_^ Még hogy csoki és füge! Hát nem mondom, finom. ^_^

Megígértem a Karinak, hogy legalább megcsinálom és megeszem a császármorzsát, amin egyébként csodálkozott. Gondolom még fura lehet neki, hogy tudok főzni, de főleg, hogy tudok magyar kajákat főzni. Ez érdekes lesz a jövőben. ^_^
Sorkizárás
Amikor már lassan elbúcsúztam a Karitól megjöttek az Atiék és beszólt a szobámba az Ati, hogy kérek-e pizzát, mert a Dani nem eszik bablevest. Mondtam neki, hogy nem kérek pizzát, hanem császármorzsát csinálok.

- Akkor csinálj sokat, mert én is eszek.

Karival letettük a Skype-ot (ami egyre rosszabbul működik), elmentem a konyhába és készítettem három tojásból egy jó nagy adagot a legnagyobb serpenyőben. Ahogy forgattam, mert Ati inkább szárazzan szereti a császármorzsát, mondtam az Apunak:

- Most jön az Ati és azt fogja mondani "miért csináltál ilyen keveset?"

És tényleg jött az Ati, és mondta:

- Miért csinálsz csak ilyen keveset?

Hát mit mondjak? A császármorzsa az egyik kedvenc kajánk. ^_^ Közben, persze, az a jó, hogy én megtudom csinálni minden kedvenc kajánkat, kivéve a vadast, mert valahogy a húst sose tudom pontosan hogyan kell megfőzni, de minden mást tudok csinálni. Ugyanakkor, 1994-ben fedeztem fel, hogy otthon ezerféle császármorzsa van, és nem mindegyik olyan mint amit én szeretek, ami rettenetes, mert így az ember nem mer császármorzsát kérni az étteremben. Itthon a császármorzsa egy olyan keverékből készül mint a palacsinta, csak sűrűbb és vajat tesz bele az ember, aztán a serpenyőben az ember jól összekeveri, mint a rántottát. Leönti felhigított lekvárral, ami itthon mindig guayaba lekvár, és sok porcukorral szórja meg.

Ez az amit mi szeretünk, de mi másoknak a császármorzsa?

Nincsenek megjegyzések: