2009. február 27., péntek

Botrányos !!

Tegnap Cynthiával mentem Herediába. Igen, mintha nem is szeretném magam, vagy valami X-treme sportra vágyakoznék: Cyn egyre merészebb és merészebb lesz a kocsival és nap mint nap közelebb kerül a Nagy Balesethez. Hát ő már csak ilyen, és én jósoltam meg: "Cynthia kocsival életveszélyes az egész országnak". Igazam is van, mint mindig.

Nekem mennem kellett egyetemre, találkozni Martinnal, a szakdolgozat vezető tanárral, és ott kellett lennem, ill. LENNÜNK a Milenával, 17-kor. Olyan szerencsénk volt, hogy HATALMAS nagy dugó volt, amiért fél úton vissza kellett fordulnunk és másfelé menni... amivel k.b. 45 percet késtem el. Milena szolid 2 órát késet. Őszintén kezdem gyanítani, hogy őt lassan már nem is érdekli a dolog.

A gyűlésből Martinnal nem sok jött. Elmondta megint amit már pénteken is mondott, (vagy hétfőn?), és csak annyit sikerült belőle kicsikarni, hogy március 15.-e előtt megteszünk egy túrt Venado Szigetre. Hát igen, januárban azt ígérte, hogy február második hete előtt elmegyünk a Szigetre. Ühüm, de csak Kari meg én mentünk Tamarindóra, ami nem is sziget, és nem épp a halászokat tanulmányoztuk. ^_^ (Jaj, jut is eszembe erről egy tök jó dolog ami történt Tamarindóban! Megyünk az étteremből a szobánk felé és ahogy elmegyünk a medence mellett, hirtelen megfog engem a Kari, mintha be akarna dobni a medencébe és mondja:

- Fürcsi?

Ösztönösen erősen belekapaszkodtam és elkiáltottam magamat hangosan. Olyan jó volt!!! Totál megijedtem! ^_^ Azóta is röhögök ezen! Hahahahahahaha!! Nagyon poénos volt!!! Hahahahahaha!!)


Hát jó, ma és holnap dolgozni fogunk a teórikus és a metodológiás részen, jövő héten elküldjük neki az elején és továbbra is nyomni fogjuk. Ha csak sikerülne áprilisban letenni az egyetemit, ha a munkábán május vége előtt kifizetnék nekem az előreléptetést, akár már decemberben költözhetnék haza, januérban már otthon dolgozhatnék. Jaj, legyen meg nekünk ez a kis csoda!!!

Na, de egy kicsit visszatérve az eredeti témára (kocsival megyek a Cynthiával), tehát megyek Herediába munkatárnőmmel, és persze, mint minden csaj, beszélgetünk, vagy énekelünk a rádióval... ha tudjuk a számot. Ronda hangon, persze, mert egyikünknek sincs megfelelő éneklő hangunk. Boldog voltam, mert sikerült ezt a plusz három napot kicsikarnom, tehát KÉT HETET lehetek az ÉN Karimmal. Elmeséltem Cynthiának a veszedelmeket, a jegy utolsó perces hajkurászást, hogy esett ki a kezemből az a visszafelé út amit két nappal előtte az Air France-so srác ígért nekem (ami $1830-ba került), és hogyan okumulált ki az Air France-os csajszi (azt hiszem a Carolina) egy olyan visszafele utat, ahol KLM-mel megyek, és ami által az egész jegyem $1469-ba kerül. Holy fiddlesticks! Ez isteni! ^_^ Beszélgetünk arról, hogy én Szent Héten indulok, és veszek hozzá plusz egy hetet, Giselle, egy másik munkatársnőnk, és barátnőm, szintén Szent Héten megy családot látogatni Cubába (felajánlotta, hogy mehetek oda amikor csak akarok, tehát, Kari, mit szólsu majd? Cuba, Malecón, mojitos, bachata... hn? PNÚ3? PNÚ4? PNÚ5?), és hát ő Szent Hét előtt kivesz egy hetet, plusz hozzáadja a Szent Hetet és megy Miami-ba.

- Mindenki Szent Héten utazik külföldre, nem? - nevettem.
- Jaj, - mondja hírtelen - ne hagyd elfelejteni, hogy holnap be kell fizetnem $100-t a jegyekért!

SAY WHAT??? $100-ért lehet Miamiba utazni?

- Csak $100-ba kerül a jegy? - kérdeztem.
- Nem, - magyarázta -mérföldekkel utazunk, és csak $100-t kell fizetnünk.
- A te jegyedre?
- Mindkettőnkére.

Mindkettőjükre. Gondoltam magára és lányára, Danielára gondol.

- Az enyém és a Jaimée.

Hn. Érdekes. Jaime a barátja és Daniela papája. Hát, gondoltam, Daniela jegye kitellett teljesen a mérföldekből, de mégis rákérdeztem.

- És Dani?
- Miért kérdezi ezt mindenki? - válaszolt hírtelen. - Daniela nem megy. Csak Jaime meg én. K*félni megyünk!

Durva szókincse továbbra is meghökkent, mert továbbra is sem szeretem, ha az emberek minden ok nélkül használnak csúnya szavakat, hogy kifejezzék magukat. Ugyanakkor, ami a legjobban megbotránkoztatott az, hogy ez a nő nem tud két percig a hét - nyolc éves lányára gondolni, hanem továbbra is úgy viselkedik mintha nem volna senkie a világon. Már minthom elnézést! Igen, menjen el utazgatni amennyit csak akar pasijával vagy pasija nélkül, de egy gyerek NEM egy pasi, nem egy akármilyen megszüntethető kapcsolat! Egy gyerek úgy jön a világra, hogy az ember közreműködik, és ha nem veti el születése előtt, vagy nem adja fel örökre fogadásba, akkor, sajnálom mondani, a szülő TELJES felelősége. És ez a felelőség nem olyan mint egy munka, ahol jár hétvége és szabi és beteg szabi meg egyebek, hanem ez egy életreszóló felelőség. Menjen el szabira egyedül a pasijával amikor a gyerek már nem gyerek, amikor már független, amikor már tud felelős lenni és meglenni magától. Amikor nem az kell, hogy szülei ott legyenek vele, szeressék és foglalkozzanak vele.

Nem ez, persze, az első alkalom amikor ilyen visszataszító, anyaösztönnel ellentétes viselkedést tapasztalok Cynthiától. Többször utazott ő külföldre több ok miatt, és minden alkalommal egyedül megy. Ha rákérdeznekm hogy miért nem vitte Danit, azt feleli, hogy azért, mert a gyerek csak útjában lenne. Dani egy nagyon csinos szőke kislány akit már többször felkértek mint gyerek-modelt több hírdetésre. Anyja el is viszi ezekre a casting dolgokra, beviszi a studiókba, hogy elkészüljön a hírdetés, de aztán a gyerek csekkjéből levonja a költségeit, és lánya fizetéséból vesz magának ezt azt. Büszkén mutogatja $100-os ruháját és mosojog, hogy talált egy használt ruha boltott ahol $10-ért tudott venni lányának öt ruhát.

- De Cynthia, miért nem veszel Daninak, legalább egyszer valami szépet, mondjuk Benetton-ban?
- Pénz pazarlás lenne. - válaszolta akkor - Úgy is kinővi vagy elhordja, bepiszkítja vagy eltépi. Neki az olcsó is jó. Plusz becsapom őt. Mesélek neki mindenfélét és elhiszi.

Nem tudom csak én vagyok maradi, vagy azt hiszem, hogy minden anyukának és minden szülőnek olyannak kell lennie mint az én anyukám, de szerintem egy szülő köteles elsősorban a gyerekére gondolni. Előbb a gyerek eszik, előbb a gyereknek legyen jó, előbb a gyerek legyen kényelmes, előbb a gyereknek legyen ruhája, előbb legyen meg a gyerek iskolája, a könyvei, cuccai, legyen a gyereknek játéka, legyen a gyerek arcám mosoly, előbb legyen a gyerek biztonságba. A felnőtt az erősebb, keményebb, értelmes, és tudja jobban milyen a világ, meg tudja magának teremteni azt ami kell. A gyerek nem tud, tehát rá vigyázni kell, és ha az ember válalta a felelőséget, hogy a világra hozza akkor legyen azért is felelős, hogy meglegyen neki minden.

A szülő tanitsa meg gyerekének, hogy a világban van egy rendszer, hogy a rendett be kell tartani, hogy a törvényeket tisztelni kell, az embereket tisztelni kell, a munkát csinálni kell a felelőséget válalni kell. A szülő fogja mindig a gyerek kezét az utcán. Igen, ha nem fogod a gyerek kezét a gyerek elveszhet, elcsatangolhat, elrabolhatját vagy a kocsi közé vándorolhat és elüthetik. Akkor majd az embereket vagy a kocsikat fogod hibáztatni? Nem, a hiba a szülőé aki nem fogta a gyerek kezét, aki nem volt képes gyerekét tanítani.

Anyu mesélte, hogy amikor megszülettem kapott egy könyvet a nagyszüleimtől a gyreknevelésről. Hát ja, én voltam az első gyerek, és kellett hozzám valamilyen "útmutató" mivel a tapasztalat nem nagyon volt meg. Azt mondta, hogy ebben a könyvben benne volt, hogy vannak emberek akik nem tudnak szülők lenni, hogy hiányzik belőlük az ösztön, és hogy ezeket meg kell tanítani szülőknek lenni. Sajnos itt nincs ilyen könyv. Itt azt hiszik, hogy az ember már azért jó szülő mert szült egy gyereket és nem ajándékozta el. Ad rá cipőt, ruhát, add bele kaját, küldi az iskolába.

- Daniela meg én nem olyanok vagyunk, mint anya meg lánya, hanem mint barátnők.

Nem, a szülő nem barát, hanem szülő. Ilyet mondani nem büszkévé kell, hogy tegye az embert, hanem szégyelnie kell, hogy ilyet mond. A szülőnek felelőségei vannak, amik a barátnak nincsenek. Ezenkívül a szülő más szerepet tölt be, mint a barát. A barát bővíti az ember társadalmi körét, a szülő pedig alapítja. Az a gyerek akinek szülei mint barátként viselkednek, annak nincsenek szülei és nem is lehetnek igazán barátai vagy egészséges társadalmi kapcsolatai.

Nincsenek megjegyzések: